Lektorės aa+
Justina Belevičienė, medicinos psichologė
Justina: psichologijos bakalauro laipsnį ir klinikinės psichologijos magistro laipsnį įgijau Vilniaus Universitete. Bendravimas, geros psichikos sveikatos palaikymas, su senėjimu susiję mąstymo, asmenybės ir elgesio pokyčiai, psichologinė pagalba vyresnio amžiaus asmenims – tai temos, kurios mane labiausiai domino studijų metu. Į jas gilinausi ir pradėjusi profesinę veiklą. Šiuo metu dirbu psichologe M. Čiuželio labdaros ir paramos fondo vykdomame projekte „Sidabrinė linija“, kur teikiu psichologinę pagalbą su įvairiomis problemomis susiduriantiems senoliams ir jų artimiesiems. Taip pat padedu spręsti savanoriams kylančius bendravimo su senoliais iššūkius. Mokymų metu dalinuosi žiniomis ir praktiniais patarimais. Tikiu, kad kiekvienas žmogus, nepaisant amžiaus, lyties ir socialinės padėties, yra vertas jaustis laimingu, svarbiu, saugiu. Kiekvienas yra vertas padrąsinančio žodžio ir palaikymo sunkiu momentu, kai apima nerimas, liūdesys, baimė ir kiti slegiantys jausmai.
Ieva Čerbulėnienė
Ieva: psichologijos studijas baigiau Mykolo Romerio universitete. Prieš dešimtmetį pradėjau aktyviai dalyvauti nevyriausybinių organizacijų veikloje, susidomėjau žmonių tarpusavio santykiais, grupės raidos psichologija. Tai lėmė socialinių mokslų krypties pasirinkimą. Norėdama geriau pažinti amžiaus grupių ypatumus, ėmiau gilintis į visus gyvenimo tarpsnius. Turėjau patirties dirbant su vaikais, nemažai laiko skyriau jaunimui. Siekiant geriau pažinti vyresnio amžiaus žmonių mąstymą, pasaulėžiūrą, studijų metu domėjausi tokiomis temomis kaip vienišumas, depresiškumas, mirties baimė senatvėje, gyvenimo prasmės klausimai, dvasingumo apraiškos bei jų sąsaja su kitais svarbiais kasdienybės aspektais. Šiuo metu dirbu savanoriškos veiklos koordinatore M. Čiuželio labdaros ir paramos fonde. Kartu su savanoriais siekiame išsiaiškinti vyresnio amžiaus žmonių poreikius, visi kartu ieškome būtų jiems padėti, tuo pačiu ugdyti asmeninį tobulėjimą ir prisidėti prie socialinių pokyčių visuomenėje. Manau, kad kiekviena diena yra skirta išmokti kažką naujo, praturtinti save. Tačiau tai įmanoma tik per žmogišką santykį, matant ne tik save, bet ir šalia esantį, kokybiškai įsiklausant į jo vidinį pasaulį.
Gražina Sidorovienė, sertifikuota Europos humanistinės – egzistencinės krypties gydytoja psichoterapeutė
Gražina: mokslus baigiau Vilniaus universiteto Medicinos fakultete bei Humanistinės ir egzistencinės psichologijos institute. Nuo pat jaunystės įsitraukiau į aktyvią visuomeninę veiklą, savanoriavau skautų, jaunimo organizacijų veiklose. Didžioji dalis veiklos buvo susijusi su savanorių mokymu. Esu baigusi valstybės finansuotą trejų metų trukmės Mokymo vadovų rengimo programą. Po jos pradėjau lektoriauti, o taip pat vadovauti Lietuvos skautijos Mokymų skyriui. 2004-2007 metais parengiau ir vadovavau didžiausiam socialinės įtraukties jaunimo projektui EQUAL programos rėmuose. Projekte dirbau su nemotyvuoto, neišsilavinusio jaunimo grupėmis visoje Lietuvoje prie Jaunimo darbo centrų. 2007-2010 metais priklausiau Tarptautiniam suaugusių žmonių mokymo vadovų tinklui, vedžiau seminarus anglų ir rusų kalbomis skirtingose šalyse. Nuo 2010 m. užsiimu individualiomis suaugusiųjų bei 14–18 metų paauglių konsultacijomis. Gana dažnai vedu seminarus įvairioms organizacijoms ir įstaigoms. Labiausiai domiuosi streso ir profesinio perdegimo temomis, o taip pat – holistinės medicinos sritimi. Visa tai ypač aktualu profesijų, turinčių daug kontakto su žmonėmis, atstovams. Nuoširdžiai tikiu (ir iš praktikos žinau), kad kiekvienoje gyvenimo situacijoje yra daugiau nei vienas pasirinkimas, o mano pareiga – padėti žmogui rasti ir pasirinkti išeitį.
Laura Ivanova, sociologė, astromineralogė
Laura: baigiau sociologijos bakalauro, magistro ir doktorantūros studijas Vilniaus universitete. Rengiamoje disertacijoje tarpkultūriniu lygmeniu gilinausi į socialinio veiksmo esmę ir veiksnius. Pastaruosius keletą metų savanoriavau įvairiose organizacijose, atlikau skirtingus vaidmenis spektakliuose, vedžiau renginius, moderavau diskusijų grupes. Tai leido atverti potencialą ne tik mokytis pačiai, bet ir dalintis tuo, ko išmokau, su kitais. Kaip praktikuojanti lektorė vedu paskaitas ir seminarus skirtingomis temomis, integruodama sąmoningumo sociologijos ir socialinės psichologijos, neuroedukacijos ir astromineralogijos žinias. Akcentuoju ne teorines žinias bet praktinių metodų svarbą mokymuisi. Didžiausią dėmesį teikiu sąmoningam savęs ir situacijos suvokimui, stresinių ir konfliktinių situacijų valdymui, sąmoningai savo reakcijų kontrolei ir emocijų valdymui, patiriamos įtampos priėmimui ir išveikai. Žinau, jog nėra pažinimo, kuris būtų nepriklausomas nuo prasmės, susijusios su besimokančio žmogaus patirtimi, kaip ir nėra intelektinio tobulėjimo, jeigu protas nėra pasitelkiamas kaip pažinimo ir suvokimo įrankis. Todėl vedamus mokymus siekiu priartinti prie kiekvieno žmogaus patirties, savęs ir situacijos suvokimo per aktualius praktinius pavyzdžius. Nuolat savęs klausdamas, kas mane skatina veikti, žmogus deda žingsnelį į sąmoningą veikimą ir savęs suvokimą situacijoje. Siekiu mokymų dalyvį įgalinti tapti stebėtoju, taigi – situacijos šeimininku