Paremti

Psichologė: dėl tėvų ar senelių bendravimo su „telefoniniais draugais“ artimieji kartais jaučia ir kaltę aa+

Paskelbta: 2020-02-25 |

„Sidabrinėje linijoje“ sprendžiama itin aktuali vyresnio amžiaus žmonių vienišumo problema. Kaip atskleidė dar pernai atliktas linijos pašnekovų tyrimas, tokia bendravimo telefonu galimybė yra itin svarbi ir reikalinga: tiek vyresniojo amžiaus pašnekovai, tiek ir savanoriai jaučiasi laimingi suradę sau pokalbių draugą. O kaipgi  jaučiasi artimieji, kurių tėvai ar seneliai dalinasi savo gyvenimu su tokiais telefoniniais draugais?

Pokalbis su „Sidabrinės linijos“ psichologe Justina Belevičiene.

– Nemaža dalis „Sidabrinės linijos“ pašnekovų jaučiasi vieniši todėl, kad gyvena vieni: neturi artimųjų, vaikų ar anūkų, kurie jais rūpintųsi, draugų, su kuriais galėtų reguliariai pasikalbėti. Kita dalis artimuosius turi, tačiau, kaip atskleidžia pašnekovų tyrimas, vienišumo jausmas išlieka. Kodėl taip yra?

– Kalbant apie vienatvę, svarbu ne tiek fizinis, kiek emocinis jos aspektas. Yra žmonių, kurie gyvena vieni, retai bendrauja su kitais ir jaučiasi puikiai. Tačiau taip pat yra nemažai žmonių, kurie jaučiasi vieniši, net ir būdami tarp kitų žmonių, turėdami artimųjų, gyvendami šeimoje. Svarbiausia yra žmogaus išgyvenamas jausmas, kad jis yra vienas emociškai – šalia nėra žmogaus, su kuriuo galėtum atvirai pasikalbėti, pasidalinti išgyvenimais ir prisiminimais.

„Nors turiu kam skambinti, norėjau pamėginti. Noriu turėti žmogų, kuris galėtų mane išklausyti“, – sako vienas mūsų pašnekovas.

Tokį vaidmenį žmogaus gyvenime dažniausiai atlieka draugai, tad svarbu jų turėti bet kokiame amžiuje. Neretai sulaukiame skambučių iš vyresnio amžiaus žmonių, kurie yra patyrę daug nutrūkusių draugysčių, jiems sunku susipažinti su naujais žmonėmis, o savo bendravimu nenori „apkrauti“ artimųjų.

– O kaip reaguoja artimieji į senolio pokalbius su jiems nepažįstamais telefoniniais draugais?

– Dažniausiai artimieji labai palaiko bendravimą „Sidabrinėje linijoje“. Tai iš tiesų puiki galimybė ne tik vienišiems, bet ir didelį bendravimo poreikį turintiems vyresnio amžiaus asmenims, kai pokalbių su artimaisiais nepakanka.

Taip pat neretai artimieji džiaugiasi, kad linijos dėka senoliai gali susipažinti su naujais žmonėmis ir sukurti gražią draugystę, nors prasta sveikata neleidžia išeiti iš namų ar net išlipti iš lovos.

Vienos moters dukra sako: „Sidabrinė linija“ mano silpnos sveikatos mamai yra tikras išsigelbėjimas. Jau ilgą laiką mama nebuvo išėjusi iš namų, silpnai mato. Savo nuostabios pašnekovės dėka, mama gali išgirsti apie įdomias, neaplankytas vietas, naujausias knygas, kasdienes aktualijas.“

Kartais sužinojus, kad jų vyresnio amžiaus tėvai bendrauja „Sidabrinėje linijoje“, artimiesiems gali kilti kaltės jausmas. Imama manyti, kad galbūt skiria mamai ar tėčiui per mažai laiko, per mažai bendrauja, jeigu ji(-s) nusprendžia kreiptis į „Sidabrinę liniją“.

Svarbu suprasti, kad tai, jog senolis bendrauja „Sidabrinėje linijoje“, nebūtinai reiškia, kad jis yra apleistas ir neprižiūrimas! Visiems žmonėms, be šeimos ir artimųjų, labai svarbu turėti ir draugų. Su draugais galima pasikalbėti temomis, kuriomis nepavyksta ar nesinori kalbėti su artimaisiais. Galiausiai juk apie savo santykius su šeimos nariais taip pat mėgstame pasikalbėti būtent su draugais, paprašyti jų patarimo, pasidalinti patirtimi.

– Kaip „Sidabrinė linija“ užtikrina į ją besikreipiančių pašnekovų saugumą?

– Pirmiausia, svarbu žinoti pagrindinę informaciją: kas yra toji linija, kaip ji veikia, ar tai saugu, ar patikima. Jei trumpai – tai yra draugystės, bendravimo ir emocinės pagalbos linija vyresnio amžiaus žmonėms. Visi pokalbiai linijoje yra nemokami. Suradus senoliui pašnekovą, pokalbiai vyksta reguliariai, su tuo pačiu bendraminčiu, kuriuo gali būti tiek savanoris, tiek ir kitas senolis.

Kadangi pokalbiai vyksta iš anksto sutartu laiku, senolis ir jo artimieji gali būti užtikrinti, kad niekas iš linijos neskambinės nepatogiu metu. Saugumui užtikrinti į liniją besikreipiančiųjų asmens duomenys, tarp jų ir telefono numeris, yra konfidencialūs, jais nesidalinama su pašnekovais. Taigi linijos pašnekovai net nežino vienas kito telefono numerio – jų pokalbius automatiškai sutartu laiku sujungia „Sidabrinės linijos“ skambučių centras.

„Sidabrinės linijos“ komanda stengiasi, kad kiekvienas savanoriauti pasiryžęs žmogus būtų tinkamai pasiruošęs bendrauti telefonu su vyresnio amžiaus žmogumi. Todėl visi savanoriai ne tik užpildo anketą, kurioje pateikia išsamius duomenis apie save, bet ir dalyvauja įvadiniuose mokymuose, pasirašo savanorystės sutartis.

Taip pat kiekvienam savanoriui suteikiama galimybė nuolat tobulinti savo žinias bei įgūdžius ir reguliariai aptarti problemines situacijas ar spręsti iškilusius klausimus su „Sidabrinės linijos“ mentorių komanda.

Visada skatiname ne tik vyresnio amžiaus žmones, bet ir jų artimuosius iškilus klausimams skambinti nemokamu „Sidabrinės linijos“ numeriu 8 800 800 20. Linijos konsultantės išklausys, patars, suteiks reikalingos informacijos.


Šaltinis: 15min.lt

© 2019 M. Čiuželio labdaros ir paramos fondas. Visos teisės saugomos
Prijaukinta - Webas.lt
Naujienlaiškis