Paremti

Pašnekovų artimųjų nerimas – ką darome mes ir ką siūlome jums? aa+

Paskelbta: 2020-11-10 | Autorius: Sigita Glumbakaitė, klinikinė psichologė
Sigita Glumbakaitė | Asmeninio archyvo nuotr.

Kartais vis dar išgirstame apie atvejus, kai senolio sprendimas kreiptis į „Sidabrinę liniją“ artimųjų priimamas itin asmeniškai ir jiems sukelia daug nerimo. Siekdami padėti išsklaidyti abejones bei sumažinti šį nerimą, dalinamės situacijomis, su kuriomis dažniausiai susiduria artimieji, o tuo pačiu ir savo įžvalgomis, kaip šiose situacijose elgiamės mes ar kaip rekomenduojame elgtis artimiesiems.

Baimė, kad senoliu bus pasinaudota 

Vyresnio amžiaus žmonės neretai yra nuoširdesni, rečiau įtaria piktus kėslus. Prie to gali prisidėti ir technologijų amžiuje vis sunkiau atpažįstami apgaulės būdai. 

Ką darome mes? Saugumu „Sidabrinėje linijoje“ rūpinamės itin atidžiai. Pašnekovams atskleidžiame tik vienas kito vardą, pomėgius, rečiau miestą; kita informacija išlieka konfidenciali. Skambučiai vyksta sutartu metu sutartą dieną, tad galite būti tikri, jog paskambinęs asmuo tikrai yra mūsų savanoris. Įvykus bet kokiam nemaloniam ar įtartinam pokalbiui su pašnekovu, visuomet skatiname nedelsiant mus apie tai informuoti. Daugiau informacijos apie saugos priemones galite rasti čia

Nepasitikėjimas, kylantis iš nežinojimo, kas yra „Sidabrinė linija“, kuo ji užsiima ir kaip veikia

Ką siūlome daryti Jums? Natūralu, kad bijome to, ko nepažįstame. Tad kviečiame susipažinti! Daug aktualios informacijos visuomet galite rasti mūsų svetainėje internete. Jeigu perskaičius vis dar liks neaiškumų ar klausimų, į juos Jums mielai atsakys skambučių centro darbuotojos, su kuriomis galite susisiekti pirmadieniais-penktadieniais nuo 08:00 iki 20:00 paskambinę nemokamu numeriu 8 800 800 20.

Nerimas, kad senolio sveikata pernelyg silpna, kad jis galėtų bendrauti telefonu

Ką darome mes? „Sidabrinė linija“ skiriasi nuo kitų emocinės pagalbos linijų tuo, jog senoliams parenkame pastovius pašnekovus atsižvelgdami į abiejų pusių poreikius. Jeigu senoliui gali kilti sunkumų bendraujant, tačiau noras tai daryti labai stiprus – jam surasime tinkamą pašnekovą, pasiruošusį priimti senolį toks, koks jis yra. 

Tikėjimas, kad vyresnio amžiaus žmonių poreikiai yra mažesni

Artimieji gali nuvertinti tėvų ar senelių poreikį bendrauti manydami, kad senatvėje gana turėti vieną-kitą progą pasikalbėti ir to visiškai pakanka. 

Ką siūlome daryti Jums? Poreikis bendrauti nepriklauso nuo amžiaus. Pasišnekėkite su senoliu. Išklausykite, pamėginkite įsijausti į jo vaidmenį, suvokti, ką jam reikštų proga pasikalbėti su bendraminčiu. Taip pat siūlome neskubėti vertinti situacijos per savo patyrimų ar gyvenimo būdo prizmę. Jei esate gana uždaro būdo, gali būti sunku suvokti, kad kitam asmeniui bendravimo reikia daugiau. Palikime kiekvienas teisę spręsti už save. 

Bendravimo naudos nuvertinimas 

Gali būti sunku suvokti, ką naudingo gali suteikti pokalbis telefonu. 

Ką darome mes? „Sidabrinėje linijoje“ siūlome draugystės pokalbius. Reguliarus kassavaitinis bendravimas su tuo pačiu pašnekovu padeda užmegzti tvirtą, prasmingą ryšį, suteikia galimybę užpildyti bendravimo trūkumą, atsiradusį dėl brangių žmonių netekties ar nutrūkusių ryšių. Pokalbiai gali suteikti progą vėl išsikalbėti, būti išgirstam, suprastam, suteikti paguodos ir nusiraminimo.

Priekaištas sau, kad nepakankamai bendraujate su senoliais

Ką siūlome daryti Jums? Nebijokite priimti pagalbos rūpinantis senoliu. Netgi būnant apsuptam artimųjų, kartais lengviau pasikalbėti su nepažįstamuoju. Dingsta tam tikri barjerai, baimės ar suvaržymai, įgaunama pasitikėjimo pasidalinti kuo paprastai nedrąsu kalbant su saviškiais. Senoliai dažnai nenori apkrauti artimųjų savo rūpesčiais ar kalbomis. Skatindami senolį bendrauti su kitais, Jūs taip pat juo rūpinatės.

© 2019 M. Čiuželio labdaros ir paramos fondas. Visos teisės saugomos
Prijaukinta - Webas.lt
Naujienlaiškis