Paremti

Senjorai apie „Sidabrinę liniją“: auksinė ši jūsų linija aa+

Paskelbta: 2019-01-01 | Autorius: Nijolė Krasniauskienė
Asmeninio archyvo nuotr. | Kristina Čiuželienė

Taip vyresnio amžiaus žmonės atsiliepia apie antrus metus vykdomą projektą, kuris įgalina juos susirasti telefoninį draugą ar gauti profesionalo – psichologo ar dvasinio konsultanto pagalbą telefonu.

Tai iniciatyva senjorams, kurie stokoja asmeninio dėmesio ir žmonių, su kuriais galėtų dalytis mėgstamomis temomis, džiaugtis bendrais interesais ar pasinerti į savo jaunystės prisiminimus. Čia niekas nepriekaištauja dėl besikartojančių temų ir ilgų pokalbių. Čia atidžiai įsiklausoma į kiekvieno skambinančiojo pageidavimus ir surandamas pašnekovas pagal interesų sritį. „Sidabrinėje linijoje“ galima kalbėtis apie vienatvę, rūpesčius, bet galima diskutuoti ir apie politiką, mokslą, kultūrą ar tiesiog pasiguosti maža pensija, vaikais ir anūkais, kurie skuba, lekia ir neranda laiko savo tėvams ir seneliams. Ši linija yra sukurta tiems, kam per 65-erius. Paskambinkite nemokamu telefono numeriu 8 800 800 20 ir įsitikinkite jos privalumais patys, teigia projekto vykdytojai.

Parūpina telefoninių pašnekovų ir konsultantų

Savanorystės iniciatyva „Sidabrinė linija“ seminare „Ar vienas reiškia vienišas?“ buvo pristatyta kaip viena iš negausių atskirties mažinimo pagyvenusiems žmonėms sėkmingos veiklos pavyzdžių. „Sidabrinė linija“ Lietuvoje veikia antrus metus. Kaip teigia viena iš jos įkūrėjų Kristina Čiuželienė, pavadinimą jie su vyru Mariumi pasiskolino iš britų – ir tai yra oficialu bei suderinta. Pavadinimas sietinas su sidabrine gija plaukuose.

Iniciatyvą pristačiusi Kristina Čiuželienė iš karto pastebėjo, kad jų komanda nesiorientuoja į gyvus pasimatymus, nors žino, kad dalis senjorų pabendravę telefonu ir radę bendrą kalbą vėliau susitinka ir bendrauja tiesiogiai. Esą teko girdėti, kad „Sidabrinė pora“ padėjo senjorams susirasti ir gyvenimo draugą. Kaip ten bebūtų, tai nėra iniciatyvos tikslas. Atvirkščiai, savanoriai senjorus ragina neskubėti pernelyg greitai patikėti naujais draugais, įsileisti juos į privačią erdvę. „Sidabrinė linija“ taip pat nesprendžia ir senjorų socialinių problemų. Tačiau jei paskambinęs asmuo yra vienišas, turi kokios nors srities sunkumų ir nežino, kaip su jais susidoroti, projekto komanda parūpina atitinkamų tarnybų telefonų numerius, padeda užmegzti ryšį.

Tai, kad „Sidabrinė linija“ į savo misiją žiūri neatsainiai, geriausiai turbūt iliustruos štai toks pavyzdys. Staiga blogai pasijutęs senjoras niekaip negalėjo prisiminti greitosios medicinos pagalbos numerio, tačiau atsiminė kur kas ilgesnį „Sidabrinės linijos“. Šioji ir iškvietė pagalbą.

Čia iš tiesų atsižvelgiama į visokius poreikius. Štai viena moteris iš karto pareiškė, kad vieniša ji nesijaučia, turi pakankamai veiklos, bet kadangi gyvena viena, o artimieji toli, jai reikalingas asmuo, kuris paskambintų kartą per savaitę ir pasidomėtų, ar ji… dar gyva. Komanda iki šiol vykdo jos pageidavimą.

Žinia, senjorai mielai leidžiasi į jaunystės prisiminimus. Kartais šeimos nariams tai pabosta, jie ima priekaištauti, kad pasakojimai kartojasi. Be abejo, kartojasi, nes kiekvienas žmogus nugyvena tik vieną gyvenimą ir kitos praeities neturi galimybės susikurti. „Mes turime daug ausų“, šypsosi K. Čiuželienė ir garantuoja, kad dėl to senolių pasakojimai kaskart skambės kaip porinami pirmąkart. Šiuo metu „Sidabrinėje linijoje“ dirba per 200 savanorių, kurių amžius nuo 18 iki 83 metų. Per dvejus metus į liniją paskambino per 1000 asmenų.

Padeda įgyvendinti senas svajones

Be abejo, nėra tokios galimybės, kuri visiems tiktų šimtu procentų. Maždaug 20 proc. paskambinusiųjų anksčiau ar vėliau supranta, kad telefoniniai pokalbiai ne jiems. Būna, kad bendravimas išsikvepia, tuomet senjorai skambina iš naujo ir prašo surasti kitą pašnekovą. 

Į klausimą, kokiomis kalbomis gali vykti pokalbiai, pranešėja atsakė: lietuvių, ispanų, anglų, vokiečių, baltarusių, rusų, lenkų. Anksčiau nepavyko įgyvendinti tik vieno senjoro prašymo, „Sidabrinė linija“ nesurado kalbančio esperanto kalba pašnekovo. Kadangi asmuo moka daug užsienio kalbų, tai iš dalies jo pageidavimą vis dėlto pavyko įvykdyti.

„Auksinė ta jūsų linija. Dabar turiu žmogų, su kuriuo net dainos kartu per telefoną klausomės“; „Kur jūs buvote anksčiau, kodėl teko laukti net 20 metų?“ – tai atsiliepimai iš „Sidabrinės linijos“ paslaugos vertinimų.

Šiandien „Sidabrinė linija“ iš tiesų turi teisę pasakyti: padedame spręsti vienišumo, bendravimo trūkumo problemą; sukurti draugystės, artumo, bendrystės ryšį; sustiprinti saugumo jausmą; įgalinti susidoroti su sunkumais; praskaidrinti nuotaiką ir pagerinti psichinę sveikatą; dovanoti džiaugsmą ir viltį; sugrąžinti tikėjimą gyvenimu; įkvėpti įgyvendinti senas svajones.

Pasidalinkite „Sidabrinės linijos“ egzistavimo žinia su visais, kam ji gali būti svarbi, pranešimo pabaigoje paragino K. Čiuželienė.


Šaltinis: manozirmunai.lt.

© 2019 M. Čiuželio labdaros ir paramos fondas. Visos teisės saugomos
Prijaukinta - Webas.lt