Paremti

„Sidabrinės linijos“ koordinatorė: kiekvienas, paskambinęs į organizaciją, išreiškia rūpestį savimi aa+

Paskelbta: 2020-10-28 |
Ieva Čerbulėnienė | Monikos Požerskytės-Kalvelės nuotr.

„Kai pasidalini džiaugsmu, džiaugsmas padvigubėja. Pasidalinus skausmu, šis perpus sumažėja“, – sakydavo ilgametė „Sidabrinės linijos“ pašnekovė Teodora. O „Sidabrinės linijos“ savanoriškos veiklos koordinatorė Ieva Čerbulėnienė pastebi, kad kiekvienas žmogus, paskambinęs į organizaciją, taip išreiškia rūpinimąsi savimi: „Tai rodo, kad jis yra sąmoningas.“

Kaip rašoma pranešime žiniasklaidai, prekybos centro „Rimi“ pagalba buvo surengta nuotolinė paskaita Telšių socialinių paslaugų centro darbuotojams. Jie turėjo galimybę iš specialistų lūpų išgirsti apie vienišų senjorų problemas bei galimybes jiems padėti.

Ieškai bendravimo – rūpiniesi savimi

„Kiekvienas žmogus, paskambinęs į mūsų organizaciją, taip išreiškia rūpinimąsi savimi. Mums tai rodo, kad jis yra sąmoningas, aktyvus ir pats supranta, jog jam trūksta informacijos, bendravimo, žmogiškojo ryšio, palaikymo, be to, jis ir pakankamai drąsus tai pripažinti.

Deja, ne kiekvienam lengvai tai padaryti, tad mes siekiame kuo daugiau žmonių informuoti, kad jie žinotų, jog gali į mus kreiptis norėdami pabendrauti ir raginame juos skambinti į mūsų liniją, – sako „Sidabrinės linijos“ savanoriškos veiklos koordinatorė I. Čerbulėnienė. – Jau daugiau nei 3200 vyresnio amžiaus Lietuvos gyventojų suradome bendramintį pokalbiams telefonu, suteikėme emocinę ar informacinę pagalbą, tačiau šalyje vis dar gyvena daug vienišų senolių, kurių mūsų žinia iki šiol nepasiekė. Tikime, kad bus pasiekta daugiau Žemaitijoje gyvenančių vyresnio amžiaus žmonių, kuriems dėl pandemijos ir artėjančios žiemos bendravimo trūksta vis labiau.“

Kaip sunkiausiai pasiekiamus ir labiausiai bendravimo stokojančius senjorus Ieva įvardija vienkiemiuose gyvenančius žmones, turinčius labai menką kontaktą su aplinka: „Tokie senjorai su kitu žmogumi pabendrauti galimybių turi vos kelis kartus per mėnesį, kai paštininkas atneša pensiją ar aplanko socialinis darbuotojas.

Tokiems žmonėms mes esame itin reikalingi, nes surandame bendramintį reguliariems pokalbiams telefonu ir galime atsakyti į daugelį jiems kylančių klausimų.“

Stresas smugdo optimizmą ir motyvaciją

Nors senjorus reguliariai lanko soc. paslaugų centro darbuotojai, pasak specialistės, jie taip pat neturi pakankamai laiko bendravimui su žmogumi – negali skirti viso dėmesio išklausymui ar pasikalbėjimui.

Dėl to darbuotojai kviečiami senjorus nukreipti į „Sidabrinę liniją“, kuriai skambinti nieko nekainuoja.

„Socialiniai darbuotojai dažnai susiduria su vidinėmis dilemomis, ar gali tam vienišam žmogui padėti. Juk ne visada jie yra pasitinkami su šypsena ir puodeliu arbatos. Vienišumą išgyvenantys vyresni žmonės būna praradę viltį, pikti ar net agresyvūs. Tai darbuotojui kelia stresą, kuris dažnai smukdo optimizmą, motyvaciją ir norą atliepti senjoro poreikius“, – teigia I. Čerbulėnienė.

Daugiau skaitykite LRT.lt


Atgarsiai žiniasklaidoje: 15min.ltlietuve.lt, litas.lttvnaujienos.lt

© 2019 M. Čiuželio labdaros ir paramos fondas. Visos teisės saugomos
Prijaukinta - Webas.lt
Naujienlaiškis