Paremti

Draugystė su „Camelia“ vaistinių tinklu – kartu gydysim ir kūną, ir sielą aa+

Paskelbta: 2021-12-14 |

Didelė dalis Lietuvos senjorų yra vieniši – gyvena vieni, neturi artimųjų, o kiti, jei ir turi, stokoja artimo ryšio, neturi su kuo pasikalbėti, paprašyti patarimo ar pagalbos. Paskatinti bendravimo poreikio, senjorai ima ieškoti pokalbių draugo ir neretai jį randa vaistinėje. Suprasdamas, kokią didelę svarbą turi net paprastas pokalbis, „Camelia“ vaistinių tinklas pradėjo bendradarbiavimą su „Sidabrine linija“, teikiančia nemokamas draugystės pokalbių, emocinės ir informacinės pagalbos paslaugas senjorams. Bendradarbiavimu siekiama didinti šios paslaugos prieinamumą ir žinomumą tarp senjorų.

„Iš vaistininkų dažnai išgirstame, kad į juos kreipiasi vis daugiau senjorų ne tik norėdami pasikonsultuoti dėl medikamentų vartojimo ar sveikatos klausimų, bet taip pat ir ieškodami pokalbių draugo, paguodos. Senjorai su vaistininkais dalijasi jaunystės prisiminimais, kasdieniais vargais, neretai prašo ir patarimo, kaip elgtis gyvenimiškose situacijose. Tai paskatino ne tik apsunkintas patekimas pas gydytojus, bet ir socialinės atskirties sukeltas vienišumo jausmas“, – teigia „Camelia“ vaistinių tinklą valdančios „Nemuno vaistinės“ generalinė direktorė Aušra Budrikienė. 

Ji  priduria, kad vienas pagrindinių „Camelia“ vaistinių tinklo veiklos tikslų – senjorų gyvenimo kokybės gerinimas, suteikiant jiems išskirtinį rūpestį ir padedant spręsti kilusius sunkumus. Norėdamas įgyvendinti šį siekį, „Camelia“ vaistinių tinklas pradeda bendradarbiavimą su „Sidabrine linija“, kuri pokalbiais kiekvieną dieną praskaidrina kasdienybę vyresnio amžiaus žmonėms.  

Rudenį ir žiemą kreipiasi daugiau senjorų 

Jau šešerius metus gyvuojančios „Sidabrinės linijos“ viena iš įkūrėjų ir Skambučių centro vadovė Kristina Čiuželienė sako, kad besikreipiančių ypač padaugėjo prasidėjus COVID-19 pandemijai. Emocinės paramos užtikrinimas tapo gyvybiškai svarbus. Daugelis senjorų buvo priversti išmokti gyventi kardinaliai pasikeitusiomis sąlygomis, tad jiems kilo begalė nerimą keliančių klausimų. Į „Sidabrinę liniją“ besikreipiančių senjorų skaičius gerokai išauga kiekvieną rudenį ir žiemą. Dėl trumpėjančio šviesiojo paros meto, vis daugiau vyresnio amžiaus žmonių laiką leidžia vieni namuose ir paskatinti bendravimo poreikio ieško pokalbių draugo. 

„Besikreipiančių pagalbos skaičius auga ir artėjant didžiausioms metų šventėms. Jos visiems asocijuojasi su šeimos susitikimais, susibūrimais prie bendro stalo ir ilgais pokalbiais. Tačiau ne kiekvienas senjoras švenčių metu sulaukia jį aplankančių artimųjų, kurie kartu išgertų arbatos puodelį, praskaidrintų vienišas dienas ar išklausytų jaunystės prisiminimus ir svajones. Senjorų gyvenimo istorijas, kasdienius rūpesčius ir vargus visada yra pasiruošę išklausyti „Sidabrinės linijos“ savanoriai“, – primena K. Čiuželienė. 

„Camelia“ vaistininkė Virgilija Bečelytė sako pastebinti, kad artėjant didžiausioms metų šventėms, vis daugiau senjorų apsilanko vaistinėje ne tik ieškodami reikalingų prekių, bet ir žmogaus, kuris galėtų juos išklausyti. 

„Bendraujant su į vaistinę užsukusiais senjorais, paaiškėja, kad juos čia atvedė noras pasikalbėti su kitu žmogumi, pasipasakoti apie kasdienius rūpesčius ir būti išklausytu. Parodytas dėmesys ir rūpestis senjorams ne tik leidžia jiems pasijausti svarbiems, bet ir praskaidrina dieną. Matant tai, kiek gali paprastas pokalbis, dovanoti jį senjorams nesunku“, – teigia V. Bečelytė.

Senjorai kreipiasi dėl įvairiausių klausimų

„Sidabrinės linijos“ įkūrėja sako, kad šiandien gydančiuose sielą draugystės pokalbiuose dalyvauja bei nemokama emocine ir informacine pagalba naudojasi jau daugiau nei 5 000 vyresnio amžiaus žmonių, su jais reguliariai bendrauja skambučių centro darbuotojai ir daugiau nei 600 savanorių. Nestebina ir tai, kad  nuo „Sidabrinės linijos“ veiklos pradžios vykstantys pokalbiai tarp senjorų ir pašnekovų viršijo 2,3 mln. minučių.

„Viena labiausiai rūpimų temų senjorams – sveikata. Mūsų konsultantėms ir savanoriams užduodami klausimai patys įvairiausi – nuo to, kodėl jie nejaučia vaistų poveikio iki to, kas galėtų suteikti globos ar palydos paslaugas. Didelė dalis vyresnio amžiaus žmonių prisipažįsta jaučiantys nerimą ir baimę ne tik dėl savęs, bet ir artimųjų ar globojamų asmenų. Tad poreikis gauti psichologinę ar dvasinę konsultaciją itin didelis“, – akcentuoja K. Čiuželienė. 

Pasak Skambučių centro vadovės, kartais vyresnio amžiaus žmonės kreipiasi norėdami tiesiog išgirsti antrą nuomonę, kuri įvertintų planuojamą pasirinkimą. Pastebime, jog  su savanoriais bendraujantys pašnekovai nori garsiai išsakyti savo mintis ir sulaukti pritarimo ar padrąsinimo. Klausimai ar problemos tarsi išsisprendžia savaime. 

„Į „Sidabrinę liniją“ kreipiasi daugybė pasimetusių, vienišų senolių, neturinčių artimo žmogaus, su kuriuo galėtų pasikalbėti apie gyvenimo rūpesčius ir sunkumus. Tokiu atveju mūsų konsultantės suteikia pirmąją emocinę pagalbą, išklauso ir, jeigu reikia, pataria į kurią specializuotą tarnybą vertėtų kreiptis“, – atskleidžia K. Čiuželienė. 

Skambučių centro vadovei antrina ir V. Bečelytė: „Tenka susidurti su įvairaus pobūdžio klausimais ir skirtingomis senjorų emocijomis – vieni jaučiasi laimingi ir savo emocijomis pasidalija su vaistininkais, tačiau tenka išgirsti ir negatyvias jų mintis, kai senjorai jaučiasi užmiršti, kartais netgi pradeda save menkinti galvodami, kad yra aplinkiniams tik papildoma našta. Siekiant padėti senjorams, labai svarbu mokėti tinkamai su jais bendrauti, o prireikus – priminti apie galimybę kreiptis pagalbos.“

Pokalbiai gydo

„Sidabrinės linijos“ Skambučių centro vadovė sako, kad psichologai, šeimos gydytojai, o neretai ir patys artimieji skatina vyresnio amžiaus žmones per dieną pasikalbėti bent su 3–5 bičiuliais, nes bendravimas teigiamai veikia emocinę sveikatą. 

„Bendravimas suteikia pozityvių emocijų, leidžia nepaskęsti kasdieniuose rūpesčiuose, netgi užsimiršti apie negalias ir skausmus. Pabendravę su „Sidabrinės linijos“ savanoriais, senjorai pripažįsta, kad pokalbis ne tik padeda atsipalaiduoti, bet leidžia pasijusti reikalingu ir svarbiu“, – apie senjorų patirtis pasakoja K. Čiuželienė. 

Apie tai, kad pokalbis veikia teigiamai pasakoja ir keletą metų su „Sidabrinės linijos“ savanoriais užmegzta draugyste besidžiaugianti ponia Danutė: „Turiu artimuosius, kurie manimi rūpinasi, tačiau jie gyvena savo gyvenimus, kaip tai dariau pati, kol buvau jaunesnė. Mano telefoniniai draugai „Sidabrinėje linijoje“ visada suranda man laiko, o jų šilti žodžiai pradžiugina, suteikia optimizmo ir įkvepia vilties. Šiomis geromis emocijomis pasidalinu ir sutikusi savo artimuosius.“ 

„Camelia“ vaistininkė V. Bečelytė priduria, kad senjorai dažnai pasidžiaugia vaistinėje radę žmogų, kuris buvo pasiruošęs juos išklausyti ir taip bent šiek tiek sumažinti jaučiamą vienišumo naštą: „Senjorai sako, kad pasikalbėjus ir aptarus slegiančius rūpesčius, jaučia palengvėjimą, jų nuotaika pagerėja, o gyvenimas nebeatrodo toks niūrus. Tą galima pastebėti ir jų veide bei akyse, jos tarsi nušvinta.“ 

Pagalbą gali gauti kiekvienas

Skambučių centro vadovė primena, kad kiekvienas senjoras yra labai laukiamas „Sidabrinėje linijoje“, kur gali atrasti bendramintį pokalbiams telefonu ar sulaukti emocinės paramos, tereikia paskambinti nemokamu telefonu – 8 800 800 20.

„Skambinkite drąsiai, nes mūsų kolegos ir savanoriai yra pasiruošę jus išklausyti, pasikalbėti ir praskaidrinti vienišas dienas“, – priduria K. Čiuželienė. 
 

© 2024 M. Čiuželio labdaros ir paramos fondas. Visos teisės saugomos
Prijaukinta - Webas.lt
Naujienlaiškis